Terézvárosi Tudástér Alapítvány A Terézvárosi Tudástér Alapítvány adószáma:

Barangoló
Indulj el egy úton!

Honfoglaló

Az iskola facebook oldala elérhető a képre kattintva

Irány Varsó!

Akkreditált Kiváló Tehetségpont

DSD vizsgaközpont

Határtalanul! program

TÁMOP-3.1.4.-12/1-2012-0055 "Innovatív két tannyelvű oktatás Terézvárosban"

TÁMOP 3.1.4. „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben”

Erdei iskola Ausztriában

2023. május 21-26.

Alpesi erdei iskola Ausztriában

Három év pandémia miatti kihagyás után visszatértünk Karintiába, a már hagyományos erdei iskolai helyszínünkre. Az utazásunk célja a német nyelv gyakorlása, valamint Ausztria, azon belül is Karintia tartomány természeti szépségeinek, kulturális kincseinek, hagyományainak megismerése volt. Iskolánk 43 felső tagozatos tanulója 3 tanár kíséretében utazott el Flattachba, ahol ebben az évben a szállásunk volt.

Délelőttönként a gyerekek osztrák tanárok által vezetett nyelvórákon vettek részt. Utána estig tartó kirándulásra indultunk a bennünket körbevevő Hohe Tauern Nemzeti Parkba, és ehhez kapcsolódóan kaptak a gyerekek feladatokat, melyeket kiscsoportokban oldottak meg.

Nagyon változatos programokon vettünk részt. A teljesség igénye nélkül néhány programunk: Még az odautazás napján megálltunk Klagenfurtnál, és ellátogattunk a Minimundusba (a világ sok nevezetes épületének kicsinyített mása látható egy gyönyörű parkban). Itt csapatversenyt rendeztünk, melynek során a gyerekek német kvízkérdésekre válaszolva megtekintették a világ nevezetességeit. Majd ezek után felkerestünk egy hüllőparkot (Reptilienzoo). A néhány nap alatt két szurdoktúrán is részt vettünk (Raggaschlucht, Groppensteiner Schlucht). Ellátogattunk Gmündbe, ahol sétáltunk a gyönyörű középkori művészvárosban, felkerestük a Porsche Múzeumot, előtte azonban egy magashegyi úton busszal felmentünk Ausztria legnagyobb völgyzáró gátjához (Maltatal). Elmentünk Malnitzba, ahol a nemzeti park látogatóközpontja található. Itt a gyerekek vezetéssel ismerkedtek meg a nemzeti park növény- és állatvilágával, egyéb természeti kincseivel, majd az interaktív kiállítás kísérleteit is kipróbálhatták. Gleccservasúttal felmentünk a Mölltal-gleccserre, ahol még hógolyózni is tudtunk. Ellátogattunk egy alpesi állatparkba, ahol többek között szarvasok, őzek között sétáltunk. Hajóztunk a Millstatt-i tavon, majd meglátogattuk a városban található bencés apátságot. Felkerestük Affenberget, a makákó majmok birodalmát, ahol a majmok Európában egyedülálló módon közöttünk mászkáltak, és mutatták be tudományukat. Részt vettünk egy nagyon különleges ragadozó madár bemutatón, ahol még kőszáli sast is láttunk vadászat közben (Landskron várában). Felkerestük Bad Bleiberg bányáját, ahol kipróbáltuk a bányászcsúzdát, valamint a bányászliftet, utaztunk a hegy gyomrában a bányászvasúttal. Bányászvezetőnk bemutatta a bányában használatos eszközöket, és egy izgalmas időutazásra vitt bennünket. Ellátogattunk a különleges Bonsai Parkba, ahol egy kertész segítségével bepillantást nyerhettünk ezeknek a különleges növényeknek a világába.

Ellátogattunk korábbi táborozásaink helyszínére, Obervellach-ba, ahol a gyerekek csoportokban feladatokat oldottak meg a város főterén sétálva, például interjút készítettek helyi emberekkel.

Esténként a gyerekek útinaplót készítettek német nyelven, amelyben beszámoltak aznapi élményeikről.

Utolsó este játékos vetélkedővel zártuk a tábort, és az interjúk előadása mellett a heti csapatverseny eredményhirdetésére is sor került.

Tartalmas, élményekkel teli hat napot töltöttünk el Ausztriában.

Alpesi erdei iskola Ausztriában

2019. október 2-7.

A már hagyományos ausztriai erdei táborozásunkra idén október elején került sor. Utazásunk célja a német nyelv gyakorlása, Ausztria, azon belül is Karintia tartomány természeti szépségeinek, kulturális kincseinek, hagyományainak megismerése volt. Iskolánk 38 felső tagozatos tanulója 3 tanár kíséretében utazott el Obervellachba.

Délelőttönként a gyerekek osztrák tanárok által vezetett nyelvórákon vettek részt. Utána vagy a városban maradtunk és a gyerekek csoportokban feladatokat oldottak meg a város főterén sétálva, például interjút készítettek helyi emberekkel, információkat kerestek meg előre megadott kérdésekhez, vagy estig tartó kirándulásra indultunk a bennünket körbe vevő Hohe Tauern Nemzeti Parkba, és ehhez kapcsolódóan kaptak a gyerekek feladatokat.

Nagyon változatos programokon vettünk részt. A teljesség igénye nélkül néhány programunk: Még az odautazás napján megálltunk Klagenfurtnál, és ellátogattunk a Minimundusba (a világ sok nevezetes épületének kicsinyített mása látható egy gyönyörű parkban), ill. egy hüllőparkba (Reptilienzoo). A néhány ott töltött nap alatt két szurdoktúrán is részt vettünk (Raggaschlucht, Groppensteiner Schlucht). Sétát tettünk Gmündben, ahol felkerestük a várat, sétáltunk a gyönyörű középkori művészvárosban, felkerestük a Porsche Múzeumot, majd egy magashegyi úton busszal felmentünk Ausztria legnagyobb völgyzáró gátjához (Maltatal). Elmentünk Malnitzba, ahol a nemzeti park látogatóközpontja található. Itt a gyerekek interaktív kiállítás keretében ismerkedtek meg a nemzeti park növény- és állatvilágával, valamint egyéb természeti kincseivel. Gleccservasúttal felmentünk a Mölltal-gleccserre, ahol még hógolyózni is tudtunk. Utaztunk magashegyi vasúttal (Kaiserburgbahn), ellátogattunk egy alpesi állatparkba, ahol többek között szarvasok, őzek között sétáltunk. Hajóztunk a Millstätt-i tavon, majd meglátogattuk a városban található bencés kolostor apátságát. Felkerestük az Affenberget, a makákó majmok birodalmát, ahol Európában egyedülálló módon közöttünk mászkáltak és mutatták be tudományukat a majmok. Részt vettünk egy nagyon különleges ragadozó madár bemutatón, ahol még kőszáli sast is láttunk vadászat közben (Landskron várában).

Az idei utazásunk annyiban volt különleges, hogy az obervellach-i polgármester meghívására részt vettünk a városka szüreti fesztiválján (Erntedankfest). Az osztrák népviseletbe öltözött emberek hagyományosan feldíszített szüreti kocsik között felvonulása felejthetetlen élményt jelentett mindannyiunknak. Magyar népzenei, néptánc műsorunkat a város főterén felállított színpadon adtuk elő óriási sikerrel. Jövőre is várnak vissza bennünket!

Utazásunkat Terézváros Önkormányzata jelentős összeggel támogatta.