TÁMOP-3.1.4.-12/1-2012-0055 "Innovatív két tannyelvű oktatás Terézvárosban"
TÁMOP 3.1.4. „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben”
Angol nyelvi programok
HORVÁT-MAGYAR CHAT TÁBOR
ZADAR 2022. szeptember 12-18.
A koronavírus-járvány miatt, két év kihagyást követően újraindítottuk a 2015/16. tanévben megkezdett cserediák programunkat testvérvárosunk, Zadar Krune Krstića Általános Iskolájával.
Ebben az évben iskolánk 7. és 8. évfolyamos diákjai, illetve 3 pedagógus vett részt a hagyományosnak tekinthető angol nyelvi táborban Zadarban. A 22 terézvárosi és 22 zadari diákot összesen 6 tanár kísérte.
A tábor célja többrétű: a testvérkapcsolatot kihasználva a másik ország kultúrájának megismerése, kapcsolatok kialakítása az ottani gyerekekkel, az angol mint közvetítő nyelv használata az egymás közötti kommunikáció során, ezzel is segítve tanulóink nyelvi kompetenciájának fejlődését. Sok diák számára ez volt az első alkalom, hogy az iskolában megszerzett tudásukat a való életben kamatoztassák.
Az előző évek tapasztalata alapján a szeptemberi és májusi időpontokat felcserélve, először a magyar diákok utaztak Horvátországba, majd májusban mi fogjuk vendégül látni Dunabogdányban a horvát gyerekeket.
1. nap: utazás Budapestről Zadarba
Reggel izgatottan gyülekeztek a gyerekek az iskola előtt. Hosszú, de kellemes utazást követően este 6 órakor megérkeztünk a szállásunkhoz. A horvát gyerekek és tanáraik szívélyesen fogadtak bennünket, majd a szobák elfoglalása után közös vacsorán vettünk részt. Az esti órákban a tanárok kialakították a vegyes csoportokat, akik az egész hét folyamán együtt vettek részt a közös projektben. Ezt követően lesétáltunk a tengerpartra, és megnéztük a csodálatos naplementét.
2. nap: Iskolalátogatás
Reggeli után ellátogattunk a horvát gyerekek általános iskolájába, amely kellemes környezetben, a tengerparton helyezkedik el. A zadariak büszkén vezették körbe diákjainkat az iskolájukban, amíg a felnőtteket az igazgatónő fogadta az irodájában. Mint megtudtuk, az iskola 150 éves évfordulóját ünnepelte ebben az évben. Ez alkalomból betekinthettünk a régi alapító dokumentumokba, évkönyvekbe.
Az iskola udvarából egyenesen a tengerpartra mentünk, ahol strandoltunk és fagyiztunk.
Az ebédlőben a saját szakácsuk által elkészített ebéddel láttak vendégül bennünket.
Délután a csoportok kézműves és természettudományos foglalkozásokon vettek részt. Amíg a gyerekek fele levendula babát készített, addig a többiek a tengerparton vízvizsgálati módszerekkel ismerkedtek, majd a csoportok cseréltek.
Visszaérve a szállásra, vacsora után a gyerekek megbeszélték élményeiket, sportoltak.
3. nap: Kirándulás Nin városába
Délelőtt elutaztunk a 11 km-re fekvő Nin városába, amely a Világörökség része. A horvát tanárok egyikének idegenvezetésével megismerhettük a 2000 éves város történelmét. Római kori emlékek után kutattak a csoportok, megtekintettük a világ legkisebb templomát, ahol a terézvárosi diákok elénekelték iskolánk indulóját és a Tavaszi szél vizet áraszt című magyar népdalt.
A kulturális program után megmártóztunk a tengerben, majd a Sómúzeumban a tengervíz lepárlásának fázisait ismerhettük meg. A gyerekek nagyon élvezték ezt a különleges programot.
Ebédre visszatértünk a szállásra, majd rövid pihenő után két interaktív foglalkozáson vettek részt a diákok, melyeket a zadari tanárok tartottak. Az egyik pedagógus a testbeszédről, a másik a költészet és a képzőművészet összekapcsolásáról beszélgetett a gyerekekkel. Az elkészült alkotásokból rögtönzött kiállítás készült az ebédlőben.
Vacsora után, lefekvésig a gyerekek szabadon játszhattak.
4. nap: Kirándulás a Vrana-tavi Nemzeti Parkba
Reggeli után busszal elutaztunk a nemzeti park területére, ahol az idegenvezetők angol nyelven kalauzoltak minket végig a vízi tanösvényen. A madarak viselkedését a gyerekek távcsövön keresztül is tanulmányozhatták.
Újra buszra szálltunk, és a Kamenjak-kilátóhoz utaztunk, ahol lélegzetelállító panoráma tárult elénk.
A Maškovića Han törökkori múzeum megtekintése után az étteremben finom ebéd várt bennünket.
Visszatérve Zadarba megálltunk egy sportpályánál, ahol az iskola testnevelőtanára a horvátok balote nevű népszerű játékával ismertette meg a gyerekeket. A szálláson tanulóink újabb foglalkozáson vehettek részt. A biológia szakos tanár olyan feladattal készült, melynek során a gyerekeknek tengeri növényeket kellett felismerniük képek segítségével. Ezeket a növényeket végül lepréselték, és szárítás után képeslap készült belőlük.
A nap vacsorával és beszélgetéssel zárult.
5. nap: Városnézés Zadarban
Reggeli után Zadar óvárosában megtekintettük az Üvegmúzeumot, ahol megismertük az üvegkészítés folyamatát és a kétezer évvel ezelőtt készült üvegtárgyakat.
Délben a Városházán a polgármester, az oktatási osztály vezetője, titkárai, illetve a nemzetközi kapcsolatokért felelős tisztségviselő, valamint testvériskolánk igazgatónője fogadták a CHAT projekt összes diákját és tanáraikat. Először a polgármester köszöntötte a résztvevőket, majd beszédek hangzottak el a tanárok és az önként jelentkező diákok részéről. Ajándékkal kedveskedtek mind a felnőttek, mind a gyerekek számára. Mi is átadtuk a Terézvárosi Önkormányzat által küldött ajándékokat. A fogadást egy reprezentatív helyszínen hivatalos ebéd zárta.
Ezután a Nemzeti Múzeum épületében az időszakos Picasso kiállítást néztük meg, melynek során a gyerekek megadott szempontok alapján, párokban dolgozva feladatlapot töltöttek ki.
A délután hátralévő részében a diákok az óvárosban nevezetességek után kutattak.
6. nap: A hét lezárása
Reggeli után a tanulók angol nyelvi foglalkozáson vettek részt, és kézműveskedéssel töltötték az idejüket a szálláshoz közeli tengerparton.
Ebéd után a gyerekek becsomagoltak, készültek a búcsúestre.
Délután a horvát gyerekek csatlakoztak hozzánk, együtt sétáltunk a partra, és vettünk búcsút a tengertől.
A zadari tanárok értékelték a csoportok egész heti munkáját, amelyet oklevéllel jutalmaztak. Iskolánk diákjai - a hagyománynak megfelelően - megajándékozták zadari barátaikat. Az estet zenés-táncos mulatsággal zártuk.
7. nap: Hazautazás
Miután megreggelizett a csoport, a zadari diákok és tanárok megérkeztek a szállásunkra, hogy elköszönjenek tőlünk. Ismeretségek, barátságok születtek ezalatt az egy hét alatt. Azzal a reménnyel búcsúztunk el egymástól, hogy jövő év májusában újra találkozunk Dunabogdányban.
A tanulók nemcsak élményekkel gazdagodtak, hanem nyelvi készségeik is fejlődtek, kommunikációjuk során magabiztosabbá váltak. A programok és a foglalkozások egész héten angol nyelven folytak, és a nap történéseiről a gyerekek angolul vezettek naplót.
Köszönetünket fejezzük ki Zadar városának a szívélyes vendéglátásért és a színes programokért.
Köszönjük továbbá Terézváros Önkormányzatának, hogy lehetővé tette a projekt folytatását.
Bár Halloween október 31-én van, az iskolai őszi szünet miatt hagyományos töklámpáskészítő versenyünket az őszi szünet előtt, október 19-én és 20-án rendeztük meg.
A gyerekek nagy lelkesedéssel készültek. Hétfőn reggel hozták be otthon elkészített munkáikat, amelyeket az iskola lépcsőin helyeztünk el.
Több mint 80 töklámpás készült: voltak hagyományos lámpások, ijesztő, félelmetes vagy éppen vicces, humoros alkotások, sőt egészen újszerű megoldások. Emelte a hangulatot a sok LED-mécses, amelyek a tökök belsejében világítottak.
A délelőtt folyamán az osztályok tanulói szavazhattak az általuk legjobbnak tartott alkotásra, így a legtöbb szavazatot kapott tökfejek készítői apró jutalomban részesültek.
Köszönjük a gyerekek és a szülők együttes munkáját!
A fényképek ide kattintva tekinthetők meg.
Dunabogdány
2019. szeptember 23-27.
Testvériskolai "Chat" program: Zadar - Terézváros
22 horvát és 22 magyar diák, valamint tanáraik részvételével zajlott az idén már negyedszer megszervezett testvériskolai program, melyet Terézváros Önkormányzata finanszírozott a résztvevőknek. A vendég diákok Horvátországból, Zadar városából érkeztek. Ez a tengerparti város Terézváros testvérvárosa. A hetedik évfolyamos gyerekek a Dunabogdányi Gyermeküdülőben tölthettek együtt egy vidám hetet a horvát vendégekkel. A cserediák program célja a nyelvgyakorlás, valamint a testvérváros és ezen keresztül a másik ország kultúrájának, történelmének kölcsönös megismerése.
Az első napon a horvát csoport késő délután érkezett Dunabogdányba. Játékos formában készült el a csoportok és szobák beosztása, és vacsora után a további feladatokat már együtt, horvát-magyar vegyes csapatokban végezték a diákok. Másnap reggel Budapestre indult a társaság, ahol először a Zeneakadémiára látogattak. Az épület megtekintése után egy rövid koncertet is meghallgattak. Az ebédet a szemközti Season's étteremben fogyasztották el, ahol találkoztak Terézváros Önkormányzatának képviselőivel, akik ajándékkal is kedveskedtek a csoportnak, majd az iskola felé vették az irányt. Martikán Beatrix igazgatónő angol nyelven köszöntötte a vendégeket, majd a tanulók körbe vezették őket az épületben. Az Operaház megtekintése előtt még a Liszt Ferenc téren található Liszt Ferenc szobrot is megnézték. Tanulóink a város minden nevezetességénél angolul tartottak rövid ismertetőt a vendégeknek. A harmadik nap Dunabogdányban kezdődött. Reggeli után egy internetes kvízjáték (Quit 4 Two) első kísérleti felhasználói lehettek. Nagy érdeklődéssel fogadták mind a gyerekek, mind a felnőttek a játékot, ahol véletlenszerűen párba rendeződve versenyezhettek különböző nyelvi szinteken. Délután a Csokoládé Múzeumban megismerték a csokoládékészítés történetét, és mindenki megalkotta egyéni ízesítésű csokoládékölteményét. Csütörtökön az Állatkertben angol nyelvű feladatlapokat oldottak meg a csoportok. A napjuk a Parlament látogatásával folytatódott, majd a rakparton sétáltak vissza a buszukhoz, közben megnézték a híres cipő szobrokat, amely a magyar történelem egyik szomorú mementója. Hazafelé a kivilágított esti Budapestben gyönyörködhettek. Pénteken délelőtt Budapest budai oldalával ismerkedtek, majd délután hajókirándulásra indultak a Dunakanyarba. Szombat délelőtt ismét visszatértek Visegrádra, és a Visegrádi várat belülről is megtekintették. A délután Szentendrén telt. Először interjút adtak a Hatoscsatorna stábjának. A magyar gyerekek tolmácsolták a vendégek válaszait. Utána vegyes csoportokban feladatlapok kitöltése során ismerhették meg a város nevezetességeit. A búcsúestet megelőző angol nyelvű kvízt ugyancsak egy tanuló állította össze, és a végén mindenki jutalomban részesült.
Az esti órákat minden nap az üdülőben töltötték a gyerekek. A mindennapos útinapló írástól a közös feladatlapok megoldásának megbeszéléséig angol nyelvű foglalkozások keretében további lehetőséget kaptak az angol nyelv gyakorlására. A kézműves foglalkozások is mindig nagy érdeklődésre tartottak számot. Humorral, kreativitással és óriási türelemmel készültek a munkák, amelyeket természetesen az alkotók haza is vittek.
A vasárnap reggel már a búcsúzás jegyében telt. Reggel 9 órakor felpörgött a horvátok buszának motorja, és bár szomorú szívvel, de csodálatos élményekkel gazdagodva tért haza mindenki most már igazi otthonába. Reméljük, tavasszal találkozunk Zadarban, de már nem ismeretlenként, hanem jó barátokként.
Június 6-án, csütörtökön tartottuk meg Angol estünket, melyen az iskola angolos osztályainak diákjai adtak műsort a nézőközönség soraiban helyet foglaló hozzátartozóiknak. A programot a nyolcadikosok angol keringője nyitotta meg, majd az osztályok bemutatták vidám, zenés-táncos produkciójukat. Az alsós osztályok skót és ír néptáncot is színpadra vittek. A csoportos műsorszámok között meghallgathatta a közönség az országos angol nyelvű szavalóverseny díjat nyert diákjainak verseit, és két angol dalt is elénekeltek hangszeres kísérettel a gyerekek. A tanárok nagysikerű produkciója után egy vidám dal közös eléneklésével zárult a műsor. Az est hátralévő részében a MÉZ zenekar szórakoztatta a publikumot, megtáncoltatva gyereket és felnőttet egyaránt. Mindenki lelkesen tanulta és járta a skót táncokat. A gyerekek legjobban a tombolahúzást várták, és nagy örömmel fogadták a szponzorok, ill. a szülők által felajánlott nyereményeket. A program megvalósulását a Terézvárosi Tudástér Alapítvány segítette a Terézváros önkormányzata által kiírt tavaszi civil pályázaton elnyert pénzzel. Fotók megtekintése
Zadar
2019. május 5-10.
Idén harmadszor vettek részt 7-8. osztályos diákjaink abban a testvérvárosi programban, mely a horvátországi Zadar egy általános iskolájának diákjaival, Terézváros Önkormányzatának támogatásával valósult meg. A szeptemberi dunabogdányi angol tábor után májusban a magyar gyerekek vendégeskedtek Zadarban.
Szállásuk közvetlenül a tengerparton, a yachtkikötő mellett található Youth Hostel Zadar volt. Az este a horvát kollégák által összeállított érdekes feladatsorok megoldásával telt, irányított kérdések és témák segítségével mindenki mindenkivel szóba elegyedett angol nyelven, majd kisebb csoportokba verődve elevenítették fel az őszi dunabogdányi élményeket. A Zadarban és környékén eltöltött hét nap rendkívül gazdag programokban bővelkedett. A csoport ellátogatott a horvát gyerekek iskolájába, ahol megtekintették az éppen akkor zajló iskolanapot, német, olasz és angol nyelven láthattak rövidebb-hosszabb jeleneteket és táncos produkciókat. Többször jártak Zadar belvárosában, ahol vegyes csoportokat alkotva feladatlapok segítségével fedezték fel a város nevezetességeit, és az esti foglalkozásokon adtak számot tudásukról. A múzeumok közül talán a híres Üvegmúzeumnak volt a legnagyobb sikere, ahol betekintettek az üvegkészítés és -alakítás fortélyaiba. Ellátogattak a zadari egyetemre, ahol egy ír és egy amerikai lektor tartott képes beszámolót hazájáról, kérdésekkel és feladatokkal a hallgatóságot is bevonva. Nem hiányozhatott a programból a horvát történelem egyik legfontosabb és legszebb városa, Nin. Az egyik horvát pedagógus angol nyelven ismertette a város múltját. A két évvel ezelőtti nagy vihar és áradás nyomai még mindig látszanak, a középkori kőhíd és a gyönyörű, boltíves bejárat teljes újjáépítésre szorul. A szigeten megtekintették a római kori emlékeket, a középkori királyi magánkápolnát, sőt a jó akusztika és a horvát vendéglátók kedvéért a magyar diákok elénekelték iskolánk indulóját, amellyel nagy tetszést arattak. Még egy kis sétára is maradt idő az óvárosban. A történelmi séta Benkovac település vára és a rómaiak által alapított Asseria város romjai között fejeződött be. A látnivalókról sok fénykép készült részben az élmények megörökítésére, részben az esti foglalkozások anyagához kapcsolódva. A Vrana-tavi madárrezervátumban Horvátország legnagyobb tavának madárvilágával találkozhattak. Távcsővel közelebbről is megtekintették az itt honos madarakat, például a kormoránokat, amelyek csapatostul ültek a fákon, és szárnyaikat szárították. A Városházán a polgármester úr fogadta és köszöntötte a csoportot. Méltatta a program jelentőségét, eddigi eredményeit, és biztosította a jelenlévőket annak folytatásáról. A vendégek a város nevezetességeihez kötődő ajándékot kaptak, majd ők is köszönetet mondtak az eddigi támogatásért, a színvonalas, érdekes és tartalmas programokért és a szíves vendéglátásért. Péntek délelőtt mindenki az angol nyelven írott naplóján dolgozott, mivel itthon beszámolóval tarkított tabló és kisfilm készül az élményekről. Délután egy horvát - magyar focimeccsekre is sor került, majd az esti búcsúpartin a horvát tanárok értékelték a csoportok egész heti munkáját, összegezték az eredményeket, és névre szóló tanúsítványokat adtak át. A magyar csoport köszönetet mondott mindenért, átadták a terézvárosi önkormányzat ajándékait, és beszélgetős, zenés, táncos esttel zárták a hetet. Szombat reggel indultak haza. Fotók megtekintése Hatoscsatorna beszámoló megtekintése
Amerikai diákok
2019. január 17.
Január 17-én iskolánkban fogadtunk egy 14 főből álló amerikai egyetemista csoportot tanárukkal együtt. A delaware-i egyetem hallgatói először jártak magyar iskolában. Kíváncsiak voltak, hogyan működik egy általános iskola, mit jelent a két tanítási nyelvű program, és milyen egy belvárosi iskola „belülről”. Megérkezésük után intézményvezetőnk, Martikán Beatrix köszöntötte őket, majd az angoltanárok álltak rendelkezésükre, hogy válaszolajnak kérdéseikre. Örömmel fogadták, hogy honfitársra is találtak nyelvi lektorunk, Marcel Fanara személyében, így személyesebbé vált a találkozás, és arról is érdeklődhettek, hogyan kerül egy amerikai fiatal Magyarországra tanítani, és hogyan illeszkedett be. A szünet után a harmadik osztályosok adtak elő két táncos dalt, amit a vendégek nagy tapssal fogadtak. Ezután két nyolcadik osztályos tanuló, Kelemen András és Stróbli Márk angol nyelvű vezetésével körbejárták az iskola épületét, bekukkantottak különböző termekbe. A harmadik osztályban egy angol nyelvű énekórán töltöttek el néhány percet, majd folytatták az iskola bejárását. Végül egy hetedik osztályos angol nyelvű biológia órára ültek be, és feladatlapot is kaptak. Vendégeink láthatóan jó érezték magukat iskolánkban, és sok új ismerettel gazdagabban folytatták tanulmányútjukat fővárosunkban. Fotók megtekintése
Horvát-magyar „CHAT” tábor, Dunabogdány
2018. szeptember 24-30.
Idén harmadik alkalommal került megrendezésre a horvát-magyar angol nyelvi tábor, azaz a CHAT.
Terézváros Önkormányzata a dunabogdányi gyermeküdülőben látta vendégül a horvátországi testvérvárosból, Zadarból érkező diákokat és kísérőiket. Iskolánk 7. és 8. évfolyamos diákjai és három pedagógus vett részt a hagyományosnak tekinthető angol nyelvi táborban, a zadari vendégekkel együtt. Összesen 44 tanuló és 6 pedagógus töltött el egy hetet a táborban.
A két város közötti testvérkapcsolat lehetőségét kiaknázva jött létre ez a tábor a két iskola együttműködésével, melynek célja, hogy a gyerekek megismerjék egymás országát és kultúráját. A diákok a mindennapi kommunikáció során az angolt közvetítő nyelvként használják, ezzel is segítve nyelvi kompetenciáik fejlődését.
Idén az eddigiektől eltérően diákjaink angol nyelvű idegenvezetéssel is készültek, és mini blogot kellett vezetniük.
Szeptember 24.
Iskolánk tanulói már délelőtt, a horvát diákok hosszú buszozás után délután 4 órakor érkeztek meg a táborba. Mindenki elfoglalta a szobáját, az ajtókra kikerültek a névsorok és a közösen választott szobanevek is. A szobákban a horvát és magyar gyerekek vegyesen laktak.
A közös vacsora után, csapatépítő programként horvát és magyar zászlócskákkal díszített papírhajókat készítettek közösen, majd lesétáltak a Duna-partra, és vízre bocsájtották hajóikat, ami nem kis feladatnak bizonyult az erős szélben. A parton köveket is gyűjtöttek egy későbbi kőfestéshez.
Este rövid, ünnepélyes tábornyitót tartottak, mivel a horvát gyerekek és kísérőik nagyon fáradtak voltak.
Szeptember 25.
A délelőtt folyamán három változatos angol nyelvi foglalkozást tartottak iskolánk tanárai. Az órák horvát-magyar vegyes csoportokban zajlottak, hogy minél több lehetőségük legyen a tanulóknak az angol nyelv használatára, a közös munkára, valamint egymás megismerésére.
Ebéd után Budapestre utaztak. Útközben a magyar diákok angolul rövid ismertetőt tartottak Magyarország és Budapest történelméről és földrajzáról.
Első útjuk a Gellért-hegyre vezetett. Miközben gyönyörködtek a panorámában, iskolánk egyik tanulója előadást tartott a hegy, a Citadella és a Szabadság-szobor történetéről. A horvát gyerekek megkóstolták a kürtőskalácsot.
Majd a Várba mentek, ahol megtekintették a Mátyás-templomot, Szent István lovasszobrát és a Halászbástyát. Iskolánk két tanulója kiváló idegenvezetőnek bizonyult, rengeteg érdekes információhoz jutottak a diákok tőlük. Egyikük különleges meglepetéssel is készült. Mindenkit megajándékozott egy általa készített képpel a Halászbástyáról és a Szent István szoborról.
Éppen őrségváltásra érkeztek meg a köztársasági elnök rezidenciájához, majd megtekintették kívülről a palota ornamentikáját.
Késő este értek vissza Dunabogdányba, ahol már meleg, finom és bőséges vacsora várta a kirándulókat.
Este egy művész házaspár közreműködésével a diákok megismerkedtek a tűzzománc készítés technikájával, majd képeslapot készítettek.
Szeptember 26.
Ezen a napon a Hősök terénél kezdődött a városnézés. Rövid sétát tettek a Városligetben, megcsodálták a Vajdahunyad várát és a tavat. Bekukkantottak a Széchenyi fürdő előcsarnokába. Minden nevezetességről egy-egy magyar diák tartott idegenvezetést angolul.
A délelőtt folyamán ellátogattak iskolánkba. Az aulában az iskola vezetése és a felső tagozatos angolos diákok már nagyon várták a vendégeket. Mindenki nagy meglepetésére iskolánk igazgatónője, a német szakos Martikán Beatrix angolul üdvözölte a vendégeket. Míg diákjaink megmutatták a vendégeknek az iskolát, addig a horvát tanárok kötetlenül beszélgethettek iskolánk vezetőivel és az angoltanárokkal.
Kis pihenő után a közeli Vian étterembe sétáltak át, ahol nagyon finom ebéddel várták a csoportot, és egy újabb magyar édességet kóstolhattak meg, az aranygaluskát.
Délután az Operaházhoz sétáltak, ahol angol nyelven ismerkedtek meg az épülettel és annak történetével. Az idegenvezetőtől megtudhatták, hogy az oszlopokhoz és fafaragásokhoz a márványt és a fát Horvátországból szállították. Befejezéseként operarészleteket hallhattak a Figaró házasságából és a Traviatából két kiváló operaénekes előadásában.
A budapesti program zárásaként kisföldalattival a Vörösmarty térre utaztak, ahol a horvát vendégek emléktárgyakat vásároltak.
Este a táborba látogatott négy horvátországi vendég: Joso Nekic (a zadari önkormányzat oktatásért felelős vezetője), Ivana Guglielmini, Anna Korda és Jasmina Matesic (testvériskolánk igazgatónője). A tanárok körbekalauzolták a vendégeket, tájékoztatták őket a tábor programjáról és az ellátásról.
A vacsora után mindenki diák megtervezhette és megfesthette saját pólóját, amit másnap már büszkén viselt az Állatkertben. A pólók elkészítését követően megcsodálták az elkészült alkotásokat, és szavaztak a legszebb pólóra. Aláírták egymás pólóit, hogy később emlékezhessenek a közös táborozásra.
Szeptember 27.
Délelőtt három angol nyelvű foglalkozást tartottak tanáraink. Délután az Állatkertbe látogattak, mely programot a horvát diákok már nagyon vártak, mivel náluk csak egy pici állatkert van.
Az Állatkertben Hassay Zsófia, kerületünk polgármester asszonya, Simonffy Márta alpolgármester asszony, Papp László alpolgármester úr és Martikán Beatrix, iskolánk igazgatónője köszöntötte a táborozókat és a horvát küldötteket. Polgármester asszony hangsúlyozta a tábor fontosságát nemcsak a tanulók, hanem a két város együttműködésének szempontjából is. Hanga Zoltán, az Állatkert szóvivője bemutatta az Állatkertet.
A diákok és kísérőik ajándékot kaptak, és vendégül látták őket. Később a tanulók megetették a dámszarvasokat, és feladatlap segítségével nézelődtek az Állatkertben.
Szeptember 28.
A gödöllői királyi kastélyban egy felejthetetlen délelőttöt töltöttek a diákok. Az idegenvezetők sok történetet meséltek a kastélyról angol nyelven, különösen a Sissiről szólók voltak érdekesek a gyerekeknek. A szép időnek köszönhetően a kertben is eltölthettek egy kis időt.
Az ebédet a gödöllői Sziget étteremben fogyasztották el.
Délután az Országházat nézték meg angol nyelvű idegenvezetéssel. A biztonsági vizsgálat után rengeteg lépcsőt megmászva jutottak el a Főlépcsőhöz, ahol éppen a koronaőrök őrségváltására érkeztek meg. Sok fénykép készült a folyósokon, a lépcsőházakban és a termekben. A kupolateremben megcsodálhatták a Szent Koronát és a koronázási ékszereket. Az idegenvezető röviden mesélt nagy királyainkról és a kupoláról. A folyosón elhelyezett szivartartók története is érdekes volt.
A páholyokból megtekintették az országgyűlési képviselők termét, a lépcsőkön lesétálva még egy kiállítást is. Késő este érkeztek vissza a táborba.
Szeptember 29.
A csoport délelőtt a visegrádi Fellegvárba látogatott. A dunai panoráma lenyűgözött mindenkit. Nagy sikere volt a bobozásnak, sokan a gyerekek közül most próbálták ki először.
Délután Szentendrére mentek, ahol megnézték a Marcipán Múzeumot, majd a gyerekek vegyes csoportokat alkotva kalandos feladatok segítségével fedezték fel a várost.
Szeptember 30.
Elérkezett a búcsúzás ideje. Ismeretségek, barátságok szövődtek ez alatt az egy hét alatt. A horvát gyerekek reggeli után, a magyar diákok 11 órakor indultak haza felejthetetlen élményekkel gazdagon.