Terézvárosi Tudástér Alapítvány A Terézvárosi Tudástér Alapítvány adószáma:
18506264-1-42


Akkreditált Kiváló Tehetségpont

DSD vizsgaközpont

Határtalanul! program








TÁMOP-3.1.4.-12/1-2012-0055 "Innovatív két tannyelvű oktatás Terézvárosban"



TÁMOP 3.1.4. „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben”






Akkreditált kiváló Tehetségpont


Örömmel értesítjük Önöket, hogy iskolánk a 2017/18. évi akkreditációs folyamatban való részvétele eredményeként az Akkreditált Kiváló Tehetségpont címet nyerte el!


Tehetségmérés

2020. novenber 30.

Ötödik osztályos tanulóink a Nemzeti Tehetség Központ által biztosított komplex tehetségszűrésben vehettek részt. A szülői hozzájárulással rendelkező tanulók online problémamegoldó és szókincs teszteket töltöttek ki, melyek eredményéről egyéni visszajelzést kaptak. A két ötödikes osztályból 31 tanuló vett részt a mérésben.
A problémamegoldó teszt azt mérte, hogy mennyire képesek a tanulók szabályszerűségeket felfedezni újszerű és látszólag összefüggéstelen dolgok között. Ez a képesség általában olyankor fontos, amikor nincs kész, megtanult válasz egy problémára, hanem a tanulóknak maguknak kell felismerniük, hogy melyek a probléma fontos elemei, és azok hogyan függenek össze egymással. A teszt tartalmában az általános intelligenciatesztekhez hasonló, ám az általános értelmi képesség összetevői közül elsősorban a szabályszerűségek felfedezésének képességét méri ismeretlen, bonyolult, változó vagy ellentmondásos helyzetekben.
A szókincs teszt azt mérte, hogy mennyire ismerik a tanulók az egyes szavak jelentését, azaz mekkora a szókincsük. A különféle szavak helyes ismerete minden olyan helyzetben nagyon fontos, amikor szóban vagy írásban ki kell fejezniük magukat, és jól mutatja a tájékozottságukat és műveltségüket is.


MaTalent5


Matematikai tehetségazonosító online mérés 2020.

Iskolánk negyedik évfolyamos diákjai közül 37 idén március elején részt vett az Oktatási Hivatal MaTalent5 online matematikai mérésében. A mérés országosan 792 általános iskola 17.220 negyedik osztályos tanulója részvételével zajlott.

A teljesítményeket pontozták, ennek alapján az értékelés a következőképpen történt:

- felső 1%-a 736 pont vagy e felett teljesített: átütő tehetségfejlődésű tanuló
- felső 6%-a 662 pont vagy e felett teljesített: kiemelkedő tehetségfejlődésű tanuló
- felső 25%-a 569 pont vagy e felett teljesített: tehetségígéret

A mérés lebonyolítása és az eredmények megtekintése a Tehetségkapu rendszeren keresztül történik. Az elért teljesítményeket pontozták, ennek alapján iskolánkban a 2019/20. tanévben:

1 tanuló átütő tehetségfejlődésű

5 tanuló kiemelkedő tehetségfejlődésű

14 tanuló tehetségígéret

Iskolánk két negyedik évfolyamos osztályából 37-en vettek részt a mérésben, közülük 20 tanuló került eredménye alapján a három szint valamelyikébe. A legalacsonyabb elért pontszám iskolánkban 379, a legmagasabb 738.
A teljesen publikus, valamint a diák regisztrációhoz kötött online interaktív feladatlapok a TehetségKapu portál Tehetségazonosítás / Gyakorló feladatlapok menüjében érhetők el.


Tehetségnap

2020. január 29.

Iskolánk 2018 óta akkreditált kiváló tehetségpont. Idén első alkalommal rendeztük meg a Tehetségnapot a diákoknak és a szülőknek. Délelőtt az alsó tagozatos kisdiákok három órában tábla- és társasjátékoztak. Az elsősök az okoskockával ismerkedtek. A másodikosok kézszorobán bemutatót láthattak, és ki is próbálhatták azt, a későbbiekben matematika órákon alkalmazni is fogják a százas számkörben való számolás gyakorlásához. A felsősök összesen 25-féle program közül hármat szabadon választhattak, és menetlevéllel közlekedtek egyik helyszínről a másikra. A tantárgyi keretekből kilépve bővíthették tudásukat, fejleszthették kreativitásukat. A programok kivitelezését főként a szaktanárok vállalták magukra, de külsős szakemberek is hozzájárultak a nap sikeréhez. A Logiscool munkatársai a programozás és robotika világába kalauzolták a diákokat, Juhász Béla sakkszimultánt játszott a sakk iránt érdeklődőkkel, a Replication Knowledgwe System munkatársa segítségével pedig a 3D nyomtatás tudományával lehetett ismeretséget kötni. Ezeken kívül angol és német nyelvű játékokat játszhattak, népdalok szövegét írhatták át, szövegeket alkothattak, labdazsonglőr és modern táncos saját diákjaink bemutatóját tekinthették meg, és ők is velük edzhettek, mandalát készíthettek, rajzolhattak, rajzfilmet és számítógépes grafikát készíthettek, kémiai és fizikai kísérletekkel próbálkozhattak. Délután a szülőket két programra vártuk. Rendek Zsuzsanna tanítónő, tehetségfejlesztő szakértő kolléganőnk előadását hallgathatták meg „Életre szóló ajándék” címmel, majd a 3D nyomtatásról hallhattak előadást és láthattak bemutatót. A nap során a tartalmas, színes és változatos programok sokaságával mindenki érdeklődését fel tudtuk kelteni egy-egy téma iránt. A visszajelzések alapján kívánjuk folytatni a jövőben a hasznos kezdeményezést. A szülőknek szóló rendezvényen részt vett Miyazaki Jun, Terézváros alpolgármestere is.
Fotók megtekintése


MaTalent4 tehetségpályázat

2019. április 2.

Online matematikai mérés

A 2019. február 12. és 21. között megvalósult online matematikai mérésben országosan 751 általános iskolai feladatellátási helyről 17.773 negyedik osztályos tanuló vett részt. A mérés és az eredmények megtekintése is a TehetségKapu rendszeren keresztül történt. A teljesítményeket pontozták, ennek alapján az értékelés a következőképpen történt:
- felső 1%-a 739 pont vagy e felett teljesített: átütő tehetségfejlődésű tanuló
- felső 6%-a 662 pont vagy e felett teljesített: kiemelkedő tehetségfejlődésű tanuló
- felső 25%-a 570 pont vagy e felett teljesített: tehetségígéret
Iskolánk három negyedik évfolyamos osztályából 34-en vettek részt a mérésben, közülük 20 tanuló került eredménye alapján a három szint valamelyikébe:
átütő tehetségfejlődésű 2 tanuló
kiemelkedő tehetségfejlődésű 5 tanuló
tehetségígéret 13 tanuló
A legalacsonyabb elért pontszám 420, a legmagasabb 759.
A teljesen publikus, valamint a diák regisztrációhoz kötött online interaktív feladatlapok a TehetségKapu portál Tehetségazonosítás / Gyakorló feladatlapok menüjében érhetők el.


MaTalent3

2018. március 7.

Negyedik évfolyamos diákjaink közül 28 fő az Oktatási Hivatal MaTalent3 tehetségpályázatának keretében matematikai tehetségazonosító mérésben vett részt 2018. március 3-án. A diákok egy online matematikai tehetségazonosító feladatokból összeállított feladatsort oldottak meg. A megoldások értékelésekor az egyes tanulói eredményeket vizsgálják, tanulócsoportra, intézményre vonatkozó elemzés nem készül. A tanulói eredmények elemzését követően a részt vevő diákok a TehetségKapu online felületén 2018 májusától kaphatnak tájékoztatást saját eredményükről, illetve ennek az országos eredményekhez való viszonyáról.
A mérés eredményei:
- felső 1%-a 741 pont vagy e felett teljesített: átütő tehetségfejlődésű tanuló: 1 fő 746 pontot ért el
- felső 6%-a 662 pont vagy e felett teljesített: kiemelkedő tehetségfejlődésű tanuló: 3 fő
- felső 25%-a 568 pont vagy e felett teljesített: tehetségígéret: 8 fő
A diákjaink által elért legalacsonyabb pontszám 456.


Együttműködő partnereink

  • Terézvárosi Kulturális Közhasznú Nonprofit Zrt.
  • Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat VI. Kerületi Tagintézménye
  • Tóth Aladár Zeneiskola AMI – Budapest
  • Budapest, VI. Kerület Bajza Utcai Általános Iskola
  • Budapest VI. Kerületi Kölcsey Ferenc Gimnázium NTP-TFJ-TK-002
  • Kétnyelvű Iskoláért Egyesület
  • ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola, Öveges Labor
  • MLSZ OTP Bank Bozsik Intézményi Program
  • SuperGym Sport és Fitnesz Központ
    • A 2018. június 1-jén megtartott Angol estünkre 20 db 7 napos ingyenes kondibérletet 1 alkalom személyi edzéssel ajánlott fel támogatásképpen a SuperGym Operába Cseh Gábor tulajdonos.