Terézvárosi Tudástér Alapítvány A Terézvárosi Tudástér Alapítvány adószáma:
18506264-1-42


Irány Varsó!

Akkreditált Kiváló Tehetségpont

DSD vizsgaközpont

Határtalanul! program








TÁMOP-3.1.4.-12/1-2012-0055 "Innovatív két tannyelvű oktatás Terézvárosban"



TÁMOP 3.1.4. „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben”






Zadar-Dunabogdány testvérvárosi projekt

Dunabogdány

2019. szeptember 23-27.

Testvériskolai  "Chat" program: Zadar - Terézváros

22 horvát és 22 magyar diák, valamint tanáraik részvételével zajlott az idén már negyedszer megszervezett testvériskolai program, melyet Terézváros Önkormányzata finanszírozott a résztvevőknek. A vendég diákok Horvátországból, Zadar városából érkeztek. Ez a tengerparti város Terézváros testvérvárosa. A hetedik évfolyamos gyerekek a Dunabogdányi Gyermeküdülőben tölthettek együtt egy vidám hetet a horvát vendégekkel. A cserediák program célja a nyelvgyakorlás, valamint a testvérváros és ezen keresztül a másik ország kultúrájának, történelmének kölcsönös megismerése.



Zadar

2019. május 5-10.

Idén harmadszor vettek részt 7-8. osztályos diákjaink abban a testvérvárosi programban, mely a horvátországi Zadar egy általános iskolájának diákjaival, Terézváros Önkormányzatának támogatásával valósult meg. A szeptemberi dunabogdányi angol tábor után májusban a magyar gyerekek vendégeskedtek Zadarban.



Horvát-magyar „CHAT” tábor, Dunabogdány

2018. szeptember 24-30.


Idén harmadik alkalommal került megrendezésre a horvát-magyar angol nyelvi tábor, azaz a CHAT.
Terézváros Önkormányzata a dunabogdányi gyermeküdülőben látta vendégül a horvátországi testvérvárosból, Zadarból érkező diákokat és kísérőiket. Iskolánk 7. és 8. évfolyamos diákjai és három pedagógus vett részt a hagyományosnak tekinthető angol nyelvi táborban, a zadari vendégekkel együtt. Összesen 44 tanuló és 6 pedagógus töltött el egy hetet a táborban.
A két város közötti testvérkapcsolat lehetőségét kiaknázva jött létre ez a tábor a két iskola együttműködésével, melynek célja, hogy a gyerekek megismerjék egymás országát és kultúráját. A diákok a mindennapi kommunikáció során az angolt közvetítő nyelvként használják, ezzel is segítve nyelvi kompetenciáik fejlődését.
Idén az eddigiektől eltérően diákjaink angol nyelvű idegenvezetéssel is készültek, és mini blogot kellett vezetniük.


Horvát-magyar angol nyelvi tábor, Zadar

2018. április 23-28.

2018. április 23-28. között iskolánk 21 hetedik és nyolcadik évfolyamos angol két tannyelvűs diákja és három tanár látogat el a horvátországi Zadarba egyhetes cserediák programra, mely a VI. kerületi Önkormányzat támogatásával jön létre idén második alkalommal.


Horvát-magyar angol nyelvi tábor, Dunabogdány

2017. szeptember 18-24.

Egy héten keresztül a dunabogdányi gyermeküdülőben látja vendégül Terézváros Önkormányzata a horvátországi Zadar városából érkező diákokat és kísérőiket, valamint iskolánk 6-8. évfolyamos diákjainak egy csoportját és három pedagógusát.


Zadar

2017. május 15-21.

2017. május 15-21. között iskolánk 22 hetedik és nyolcadik évfolyamos angol kéttannyelvűs diákja látogatott el a horvátországi Zadarba egyhetes cserediák programra, mely a VI. kerületi Önkormányzat támogatásával jöhetett létre.

Beszámoló megtekintése (PDF)
Fotók megtekintése



Horvát-magyar „CHAT” tábor Dunabogdányban

2016. szeptember 19-25.

Felejthetetlen hat napot töltöttünk el a kerület dunabogdányi gyermeküdülőjében mi, 44 gyerek és 6 tanár.
A tábor különleges voltát az adta, hogy a gyerekek fele - 22 tanuló és 3 kísérő tanár - egy horvát iskolából érkezett, Zadar városából.
Terézváros 2015-ben létesített testvérvárosi kapcsolatot a horvát tengerparti várossal, Zadarral. E kapcsolat keretében valósult meg a két iskola közötti együttműködés.
A tábor célja többrétű volt: a testvérkapcsolatot kihasználva a másik ország kultúrájának megismerése, kapcsolatok kialakítása az ottani gyerekekkel és nem utolsósorban az angol mint közvetítő nyelv használata a mindennapos kommunikáció során. Ez utóbbi elősegítette tanulóink nyelvi kompetenciájának fejlődését úgy, hogy közvetlenül a való életben használhatták a nyelvet.